Само за съблазняване ли използваме парфюма

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

cleoКакто се казва, секса продава. И, може би, никой не знае това по-добре от парфюмерийната индустрия. Opium YSL, например, може да бъде наречен с името на лекарството, но силно модернизирани, оскъдно облечени музи в своите реклами предполагат различен вид изкушение. За новото ухание на Том Форд, Кара Делевин е гола в басейн с орхидеи.

Ароматите имат дълга история относно пола и съблазняването. „Размахът, с който Клеопатра пълни кораба си с розови листенца, гази до колене през тях, за да отиде и да се срещне с Марк Антоний, създава на незаличим образ и аромат на букет от рози“, казва парфюмеристът Манди Афтел.“Съблазънта е вградена в историята на парфюма – така е по целия свят и през хилядолетията.“

Целта на Клеопатра – да съблазни с упойване на сетивата – все още резонира днес. При опит да бъде продаден парфюм на Горен Ийст Сайд в Ню Йорк жените често питали кой от ароматите е секси, за да откликнат съпрузите им веднага на прелестите им.

Журналистът и обонятелен куратор Чандлър Бър постулира, че ние купуваме парфюм по същата причина, поради която купуваме дрехи: „За да изглеждаме добре за другите хора, и също толкова, за да се чувстваме, че изглеждаме добре Дрехите ви да казват: “Ти си стилен“. Те могат дори да кажат, че си умен … Вашият аромат, избран с внимание, казва не само, че сте умни, но и че мислите. “

Но, за разлика от дрехите, парфюмите действат абстрактно. Ние можем, да речем, да носим най- отблъскващите дрехи, което означава, че съвсем умишлено сме избегнали сексуалния ефект. При парфюма, обаче, не е толкова просто. Това е нещо повече от един поглед към това, което сме и как виждаме себе си – или, още по-точно, които ние искаме да бъдем и как бихме искали да видим себе си. Поради тази причина, той по своята същност е по-интимен и е много по-трудно да се определи неговия стайлинг.

„Съблазняването е цялостен подход към живота,“ казва Афтел. „Това е неразделна част от почти всички успешни човешки взаимоотношения. Ние се съблазняваме един друг по толкова много начини.“ На интервю за работа, например, е точно толкова сложно, колкото изкуство на съблазняване на първа среща. (Въпреки че, се надяваме, че не залагате на един и същ парфюм и за двата случая.)

Ние се пръскаме с аромат по много различни причини и съблазняването е само един от тях. „Някои избират да сложат цветен парфюм, който им напомня за детството“ посочват специалистът. „В този случай, съблазънта изглежда доста далеч.“

Във всеки случай, интересно да се помисли за това следващия път, когато избирате парфюм, особено сега, в началото на ваканционния сезон. Ако сте внимателни за това, как действа аромата, може да откриете, че имате възможност да изненадате или дори да съблазните някой специален човек.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.